DANSA DEL SABATER | |
ORIGEN | Dinamarca |
NIVELL EDUCATIU | A partir del 2n cicle d’Infantil |
MATERIAL | Conte del “Sabater i els donyets” |
LLETRA CANÇÓ | “Posa el fil i torna a posar el fil estira, estira i tap, tap, tap (bis). Sabater, bon sabater les sabates, les sabates sabater, bon sabater les sabates m’has de fer.” |
ESTRUCTURA RÍTMICA | (A-B) x 6 vegades |
POSICIÓ INICIAL | Distribuïts/des per l’espai |
DESENVOLUPAMENT | A Es camina lliurement per l’espai de la sala, setze passos al ritme que marca la música. B Parats/des al lloc, amb les mans simulant: moviment de cosir (2 vegades), moviment d’estirar el fil cap amunt (2 vegades) i colpejant amb el palmell d’una mà el puny de l’altra que simula la sabata (3 vegades). Quan la cançó diu: “Sabater, bon sabater” (s’assenyala amb dit). “les sabates, les sabates” (es pica de peus a terra d-e-d-e)* “les sabates… (es pica de peus a terra d-e) … m’has de fer” (simulen cosir) |
VARIANTS | VARIANT 1: el tema A en compte de caminar lliurement per l’espai, es podria fer en rogle amb les mans agafades cap avall. Es roda al ritme de la música (8 passos dreta + 8 passos esquerra x 2 vegades). VARIANT 2: el tema A es pot fer sense moure’s del lloc, amb les mans als malucs i fent torsions suaus de tronc. |
RECURSOS | Per presentar aquesta dansa es pot contar el conte del “Sabater i els donyets (o follets)”. |
"Creo que se aprende practicando, tanto si se trata de aprender a bailar bailando, como aprender a vivir viviendo" Martha Graham